Soms merk je dat je zelfsturing weg is. Je wilt het ene, maar  doet het andere. Alsof het van binnen niet goed samenwerkt. Dat je niet (meer)  ervaart dat je “de baas over je binnenwerk” bent. Je kunt het merken aan symptomen zoals onrust, verdriet,  spanning of irritatie. Wanneer denken, voelen en doen niet meer samenwerken worden  vrijheid in handelen, leren en creëren belemmerd en je werkelijke behoeftes en  emoties verstoord.

Wanneer het je niet lukt hier voldoende verandering in aan te brengen, dan kun  je daar psychotherapeutische hulp bij inschakelen. De therapie bestaat uit  gesprekken met een deskundige hulpverlener.  Die lost het probleem niet voor je  op, maar helpt je het probleem te structureren, aan te pakken en op te lossen,  Hierdoor gaat je energie weer stromen, kom je weer in  beweging, tot leven, tot creativiteit en vrije keuzes.

Integratief

Een therapeut met integratieve werkwijze past verschillend  therapievormen door- of na elkaar toe, ook binnen één sessie. De keuze wordt  niet bepaald door de voorkeur van de therapeut voor een bepaalde  therapiestroming, maar door wat aansluit bij de specifieke behoefte van jou als  cliënt. Het doel is het bereiken van effectiviteit en harmonie in denken, doen  en voelen.

Met welke klachten kun je in de praktijk terecht?

• stemmingsklachten
  • angsten
  • slaapproblemen
  • dwanghandelingen of obsessies